Pages

Wednesday 4 February 2015

Ostematrix si "Sleeping Beauty"


Assalamualaikum... 


Harini Aisyah nak kongsi satu produk shaklee yang aisyah dah jatuh cinta sangat. In fact dia sangat membantu pelawasan kami suami isteri.hehe..


Tadaaa...






Kenapa Aisyah suka sangat-sangat Ostematrix ni. Sebabnya, aisyah ni kalau bangun tidur je kerap rasa letih,penat dan rasa tak puas tidur. Padahal baru je berehat kan. Siapa ada masalah sama dengan aisyah macam ni...meh nak share sikit.


Kadang-kadang aisyah selalu bermonolog dalaman (amboi,bermonolog bagai), ishh pelik lah bila bangun tidur selalu macam ni,letih,penat,sakit-sakit badan pastu macam lemah je rasa. Time tu mula la macam malas nak buat apa-apa kan. Macam la angkat kayu balak sebelum tidur tadi. Kenapa eh!


Rupa-rupanya bila buat research, orang-orang yang ada masalah macam ni adalah orang yang kekurangan kalsium. sebabnya kekurangan kalsium menyebabkan susah nak tidur dan tidur pon tak berkualiti. 


Ish2 patut la. sebab tu dulu-dulu masa kecil mama akan beri susu sebelum masuk tidur. tapi bila dah masuk asrama, dah tak ada siapa nak buatkan melaratlah sampai ke besar. besar jugak impak minum susu segelas sebelum tidur ni kan.





susu yang setiap malam mama sediakan

Antara tanda-tanda kurang kalsium:


  • Menyebabkan susah untuk tidur, tidur tapi tak dapat tidur yang berkualiti macam kita tidur tapi tak nyenyak. Tidur ni penting untuk pemulihan tenaga, tapi bila tidur macam ni, itu yang jadinya bila bangun tidur kita masih letih dan tak bermaya. Ni kira seperti Insomnia la.
  • Selain tu, kekurangan kalsium menyebabkan sistem imun badan kita lemah dan akan membuatkan kita kurang berupaya nak melawan jangkitan virus. Bila badan tak sihat mulalah menggangu kehidupan kita kan.
  • Kelesuan sepanjang hari. Tahu tak,kalsium ni bekerjasama dengan vitamin dan mineral untuk memberi tenaga  dan berfungsi secara optimum. So, bila kita kekurangan kalsium automatik mempengaruhi emosi dan pemikiran kemudian lebih suka menjauhkan diri daripada orang lain. ish2 bahaya ni.
  • Gigi dan tulang cepat rosak. Haa ni selalu masa kecik-kecik dulu mama pesan, siapa tak minum susu gigi cepat rosak. memang tak boleh lupa la moment jadi kanak-kanak dulu. hehe. Osteoporosis namanya, penyebab utama adalah kekurangan kalsium, kesannya bila seseorang mudah tercedera walaupun hanya jatuh sedikit dan gigi jadi rapuh dan mudah reput. Eiii..
  • Last but not least, kekurangan kalsium boleh menyebabkan kitaran haid tak teratur, anemia, kekejangan otot dan mudah kebas-kebas kaki. Ni semua kerana sistem saraf kita tidak dapat berhubung dengan efektif. Tu yang mudah sakit-sakit dan bisa kaki diwaktu malam tu.


Jadual pengambilan kalsium



Ok berbalik dengan ostematrix tadi. Since aisyah dah tau masalah diri, terus ambil ostematrix. Kenapa ostematrix? Ostematrix ni digelar "vitamin kalsium". Untuk orang yang macam aisyah tak minum susu lagi dah sebelum tidur, aisyah akan ambil 4 biji ostematrix sebelum tidur. pertama kali aisyah dan suami ambil ostematrix sebelum tidur, pagi esoknya aisyah memang sangat terkejut. memang sangat puas dan lena. aisyah cakap kat husband, rasa tak macam aisyah rasa. Oh,memang eksaited. Rasa macam kualiti sangat tidur malam tu.hehe.pastu keesokannya, sangat selesa perut, sebab pagi-pagi dah cari tandas.:p  Alhamdulillah.


Fuhh..betul lah. memang kurang kalsium sangat badan ni. Satu lagi kenapa ambil ostematrix pada waktu malam sebelum tidur, kerana pada waktu malam adalah waktu terbaik penyerapan kalsium oleh badan. sebab tu kena ambil waktu malam.


Bila fikirkan balik, patut lah Faris bila minum susu sebelum masuk baby coat dia akan tidur sampai pagi. tapi bila dia tertidur sebelum sempat minum susu, dia mula tak senang duduk dalam tu. dia akan menangis minta susu. Logically, bila anak kita minum susu sebelum tidur, akan mengurangkan kelaparan dan automatik akan memudahkan proses tidur mereka.


Image google


Cara pengambilan ostematrix:

4biji sehari = 1000mg

Setiap tablet OsteMatrix Shaklee mengandungi 250mg, sehari kita hanya perlukan 4 tablet OsteMatrix Shaklee untuk memenuhi 1000mg sehari je ye.


----------------------------------------------------------

Psssttt: Bulan ni sedang berjalan promosi ostematrix buy 2 discount 50% ye..rugi siapa tak grab peluang ni..

Ok, till meet again.



Aisyah Fatiya
Shaklee Independent Distributor
014-9200752 /whatsapp









No comments:

Post a Comment