Pages

Friday 13 February 2015

Hilangnya Permata Berharga...

Assalamualaikum semua.

Semalam,negara kita digemparkan dengan pemergian Hasbullah Awang pengulas sukan negara. Kemudian di malam harinya, Tuan Guru Nik Abdul Aziz. Allahuakhbar,terkejut dan sedih semua ada. Teringat kata-kata ustazah masa sekolah dulu,


Tanda-tanda hari kiamat semakin hampir adalah
dengan perginya orang-orang yang baik.




Peringatan untuk kita juga..










Ramai yang hadir..Masya allah















Satu pengajaran yang kita boleh ambil, bila perginya Tuan Guru Nik Aziz, semua orang cerita kebaikan dan kehebatan beliau. Hatta yang kurang bersetuju pendapat dengannya pon juga telah memuji beliau. Ini menunjukkan ada sesuatu padanya. Masya allah. 


Bila macam ni, teringat aisyah kata-kata Prof Muhaya dalam satu sesi ceramahnya. Kita ni tergolong dalam keadaan mana satu.


Pertama, bila lahirnya kita kedunia kita menangis, orang sekeliling tersenyum gembira. Tetapi meninggalnya kita orang sekeliling menangis, kita turut menangis.

Kedua, lahirnya kita kedunia kita menangis,orang sekeliling tersenyum gembira. Meninggalnya kita orang sekeliling menangis, kita tersenyum gembira.


Bila aisyah dengar, aisyah pon terkedu. Allah takutnya.. mana satu kita ni kan. Banyak lagi sebenarnya umur ni tak dapat dimanfaatkan sepenuhnya. Allahuakhbar. Semoga Allah permudahkan segala urusan kita semua. Amin










Semoga rohnya Tuan Guru ditempatkan bersama orang yang soleh.

Alfatihah..

No comments:

Post a Comment